Teksti on julmaa, kun siitä tulee todellista, kun toinen ihminen on tajuttoman ärsyttävä ja aiheuttaa pettymyksiä. Ihan samalla tavalla sä kirjoitat musta, joten aivan turha nalkuttaa.

 

Irti

Minä en ole ainoa
joka on lyönyt sinua
etkä sinä ole ainoa
joka on huoritellut minua

olit oikeassa.

Tekopyhyyteni saa sinut nauramaan
etkä edes huomaa
että kun puhut pistäväsi muut itsesi edelle
sinä valehtelet
sinä olet tekopyhä.

Haluaisin joskus kuulla sinun tunnustavan pahuuden
joka kasvaa sisälläsi ja jota peittelet
esität enkelilasta.

Olen kyllästynyt siihen
että joudun kovin usein kuuntelemaan uikutustasi menneistä
haukkumista ja rakkauden tunnustuksia
ja kaikista niistä sanoista huolimatta tiedän
ettet tarkoita mitään sanomaasi.

Tiedän
sinä olet epärehellinen
et lainkaan luotettava
ja silti sokeasti luotin sinuun

sitten kyllästyin siihenkin
ettet jaksanut olla pilaamatta muiden päiviä.

Norsu lasikaupassa, ne sanovat minulle tarkoittaen sinua
ja olen täysin samaa mieltä.

Tekopyhyys imee sinulta hengen
enää et usko edes itseäsi
muut näkevät lävitsesi
että kaikki se veren vuodattaminen on kulissia
säälin kerjäämistä.

Nyt sinä päätät avautua minulle vihastasi minua kohtaan
haukkua minut yhteisille ystävillemme
mutta minua ei jaksa kiinnostaa.

Elän täysin irti sinusta.